انفجار در خط دفاع استقلال| دو غایب روی دست نکو پشت پرده صادرنشدن کارت سرپرستی آتیلا حجازی چیست؟ رفتار جنجالی شهربانو منصوریان مقابل وزیر ورزش + ویدیو دردسر بروکس و احتمال بازگشت تیلور تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان | رئال به دنبال جاودانگی مجرد غایب بعدی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها تاج: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باید ضابطه‌مند باشد دبیر: زور بزنیم در المپیک یک طلا بگیریم استقلال و پرسپولیس آسیایی شدند ادامه حاشیه‌سازی حامدی‌فر | از مصدوم‌کردن یامگا تا درگیری فیزیکی با رضایی نکونام: کوپال ناظمی دونده و عالی بود| یک اشتباه بچگانه کار دست ما داد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فستیوال ویژه نونهالان فوتبال‌دوست در مشهد| ستاره‌ها در کنار ستاره‌ها

  • کد خبر: ۱۰۰۵۰۷
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
فستیوال ویژه نونهالان فوتبال‌دوست در مشهد| ستاره‌ها در کنار ستاره‌ها
آیین اختتامیه رقابت‌های فوتبال نونهالان حاشیه شهر مشهد با حضور شهردار و جمعی از اهالی ورزش برگزار شد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ شور و اشتیاق میان بوستان ملت بیداد می‌کرد. کوچولو‌ها با همه توان آرزوهایشان را فریاد می‌زدند و مشتی ستاره برای آینده عرق می‌ریختند و تنی به ورزش می‌ساییدند. در کنار این ستاره‌های کوچک که جشنواره جذاب «فوتبال ستاره‌ها» را به راه انداخته بود، چند ستاره دیروزی هم بودند؛ ستاره‌هایی که در دل تاریخ فوتبال ایران نام‌ونشانشان ثبت شده است و خیلی‌ها به عشق تماشایشان و گرفتن عکس سلفی، خودشان را به زمین چمن مصنوعی بوستان ملت رسانده بودند.

جام «فوتبال ستاره‌ها» با حضور خداداد عزیزی، حسین بادامکی، سیدمهدی رحمتی و آندرانیک تیموریان جامی سراسر ستاره به معنای واقعی شده بود؛ جامی که روز گذشته آیین اختتامیه‌اش با حضور شهردار مشهد و جمعی از مسئولان ورزش شهر برگزار شد، اما امروز رسما به ایستگاه پایانی و معرفی قهرمانانش می‌رسد. در جام ستاره‌ها «ستاره»‌های دیروز در کنار «ستاره»‌های آینده گفتند، خندیدند و گاهی حتی برای نشاندن گل لبخند به لب فوتبالیست‌های کوچولوی آن عکس سلفی گرفتند.

اتفاقی خوب

«توجه به حاشیه شهر» شعار کلیدی و اساسی است که در ماه‌های گذشته ورد زبان همه شده است. توجهی که از حرف تا عمل آن بسیار فاصله است. با این‌همه، شهرداری مشهد به‌عنوان نهاد مدیریت شهری در کنار شورای اسلامی شهر مشهد توانست در همین ماه‌های گذشته بار‌ها نشان دهد که در تحقق این شعار شیرین عزمی جدی دارد. برگزاری جام فوتبال ستاره‌ها که مسابقات مینی‌فوتبال برای نونهالان حاشیه شهر در راستای استعدادیابی است، یکی از شاخص‌های اصلی تحقق این شعار است.

کاری که معاونت سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد با مشارکت جدی هیئت فوتبال مشهد و استان انجام داد تا نونهالان فوتبال‌دوست حاشیه شهر مشهد در کنار سه آکادمی حرفه‌ای فوتبال شهر که زیرنظر چهره‌های شاخص فوتبال ایران اداره می‌شود، جشنواره‌ای پر از شور و هیجان را برگزار کنند؛ جشنواره‌ای که برنده و بازنده ندارد و فقط اتفاقی خوب است.

خداداد و شیرینی‌های همیشگی

در میان چهار چهره فوتبالی حاضر در جشنواره فوتبال ستاره‌ها، شاید همان‌طور که تصور هم می‌شد، خداداد عزیزی پرهیاهو و نقش‌آفرین‌ترین فرد بود. ستاره‌ای که از همان بدو ورودش به زمین چمن مصنوعی بوستان ملت هم مورد استقبال گرم قرار گرفت و هم با شیرینی‌های منحصربه‌فردش در گپ‌وگفت و خوش‌وبش با خانواده‌ها و بچه‌ها توجه همه را به خودش جلب کرد. عزیزی در حاشیه این جشنواره هم همچون همیشه پرگزند و جنجالی صحبت کرد.

از انتقاد از اتفاقات فدراسیون فوتبال بگیرید تا ماجرای بی‌مسئولیتی مسئولان استان در حال‌وروز این روز‌های شهرخودرو. عزیزی درباره جشنواره فوتبال ستاره‌ها گفت: «از این اتفاقات در فوتبال مشهد که اصلا، در جا‌های دیگر هم به‌ندرت می‌افتد. به‌نظرم این اتفاق هم برای آکادمی‌ها جذاب است و هم برای خود بچه‌ها که در سن یادگیری هستند و برایشان حضور در مسابقات جذاب است.» وی افزود: «حضور سه تیم از حاشیه شهر بر جذابیت‌های این مسابقات افزود.»

مردی با مو‌های بسته

آندرانیک تیموریان، ستاره سال‌های نه‌چندان دور تیم‌ملی فوتبال، هم از مهمانان ویژه جشنواره بود که البته خودش هم در این مسابقات تیم داشت. تیم آکادمی آندو از تهران آمده بود و در این جشنواره نمایشی جذاب داشت. آندرانیک که فوتبالش را در لیگ‌برتر از ابومسلم مشهد آغاز کرد و از این تیم رهسپار آینده درخشان شد، توجه حاضران در بوستان ملت را جلب کرده بود. او درباره این تورنمت گفت: «ما چند پیشنهاد در تهران برای حضور در جشنواره داشتیم. تیم من اولین تورنمنتش بود و نتایج مقبولی گرفت. خودم فوتبال لیگ‌برترم را از اینجا شروع کردم و خاطرات خوبی از مشهد دارم. به همین دلیل بود که تصمیم گرفتم با تیمم به مشهد بیاییم.» وی درباره اقدام شهرداری مشهد برای استعدادیابی از حاشیه شهر اظهار کرد: «این اتفاق خوب است و می‌تواند به رشد فوتبال مشهد کمک کند. امیدوارم این دست اتفاقات به ارتقای فوتبال در خراسان بینجامد.»

تیم‌داری، مدیریت، بادامکی

رئیس هیئت فوتبال مشهد که نقشی مهم در برگزاری این جشنواره داشت، در طول برگزاری مراسم یک‌دقیقه روی پا نبود. حسین بادامکی که خودش آکادمی فوتبال هم دارد و تیمش در این تورنمنت هم حاضر بود، درباره برگزاری این جشنواره گفت: «در سال‌های قبل از این دست اتفاقات نیفتاده است. ولی در این چند وقت اتفاقات خوبی در زمینه فوتبال پایه رخ داده است ازجمله برنامه‌هایی که خود فدراسیون داشت و هیئت‌های استانی را مجبور به تشکیل تیم‌های منتخب در رده‌های سنی کرد.» حسین بادامکی افزود: «امیدوارم تیم‌های منتخب به حال خودشان رها نشوند و در آینده به فوتبال ما کمک کنند. استعداد‌های حاشیه شهر هم می‌توانند در آینده به رده‌های پایه تیم‌ملی راه پیدا کنند و برای فوتبال خراسان افتخار بیافرینند.»

بازار سلفی‌ها با ستاره آبی‌ها

بی‌تردید کاپیتان اسبق استقلال و دروازه‌بان نامدار سال‌های نه‌چندان دور تیم‌ملی، از محبوب‌ترین افراد حاضر در مراسم بود. سیدمهدی رحمتی که روز گذشته به مشهد رسید و امروز هم در روز پایانی استعدادیابی جام ستاره‌ها در مشهد و بوستان ملت خواهد بود، در مدت حضورش بار‌ها از سوی علاقه‌مندان به عکس یادگاری دعوت شد.

رحمتی در حاشیه این استقبال و بازار داغ سلفی‌ها درباره جشنواره فوتبال جام ستاره‌های حاشیه شهر مشهد گفت: «من و خیلی‌های دیگر فوتبال را از زمین‌های خاکی و مناطق محروم شروع کردیم و توانستیم پیشرفت کنیم. آن موقع زمین‌های چمن مصنوعی وجود نداشت و هرچه بود، آسفالت و خاکی بود. این‌جور تورنمنت‌ها خیلی زیاد بود و خودش بستری را فراهم می‌کرد تا فوتبالیست‌های زیادی به فوتبال کشورمان معرفی شوند. برای بچه‌های حاشیه و پایین‌شهر سخت است که بخواهند بروند مدرسه فوتبال و شاید هزینه‌هایش را نداشته باشند.» وی افزود: «با برگزاری این تورنمنت‌ها استعداد‌های واقعی حاشیه شهر دیده و شناخته می‌شوند و می‌توانند به فوتبال ایران راه پیدا کنند.»

ستاره‌ها در کنار ستاره‌ها

اختتامیه و اقدام ویژه شهردار

بعد از برگزاری چند دیدار و زیادشدن آدرنالین حاضران، مراسم اختتامیه آغاز می‌شود. مراسمی که در آن از معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد، حسین باغ‌گلی، بگیرید تا اعضای شورای اسلامی شهر همه حضور داشتند، از حسین علوی رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد تا نایب‌رئیس این شورا، مهدی ناصحی. در میان ستاره‌ها و مسئولان، پیشکسوتان فوتبال استان هم حاضر بودند. شهردار مشهد، سیدعبدا... ارجائی، هم خودش را به مراسم اختتامیه رساند تا اقدام ویژه با حضورش رقم بخورد.

ارجائی در بدو حضورش و وقتی دید شماری از خانواده‌ها و علاقه‌مندان پشت فنس‌های برگزاری مراسم در زمین چمن مصنوعی بوستان ملت ایستاده‌اند، دستور داد در‌ها را به روی عموم باز کنند. او بعد از رفتن روی سن و ایراد سخن هم بلافاصله به این مسئله اشاره کرد و گفت: «این درست نیست که عده‌ای از شهروندان عزیز ما پشت فنس باشند و عده‌ای این‌طرف. من از عزیزان می‌خواهم در‌ها را باز کنند تا همه شهروندان عزیز بتوانند داخل بیایند.» نگاه ویژه‌ای که تحسین حاضران در مراسم را به‌همراه داشت.

شهردار مشهد: زمینه‌سازی برای ورزش پایه، وظیفه مدیریت شهری است

شهردار مشهد در نخستین جشنواره فوتبال ستاره‌های حاشیه شهر مشهد گفت: «نشاط، کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به ورزش حرفه‌ای ازجمله فواید گسترده توجه به ورزش پایه و استعدادیابی است و مدیریت شهری وظیفه دارد دراین‌باره زمینه‌سازی کند.» سیدعبدا... ارجائی در حاشیه برگزاری جشنواره فوتبال ستاره‌ها در مشهد اظهار کرد: «اگر بتوانیم ورزش محلات را گسترش بدهیم، دست‌کم دو دستاورد محقق خواهد شد. اول اینکه شور، نشاط و سلامت در اقصی‌نقاط شهر رقم می‌خورد. جوانی که دو ساعت در روز ورزش می‌کند، موجب نشاط خود و خانواده‌اش هم می‌شود.

دومین دستاورد نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی است.» وی افزود: «کسی که دنبال ورزش می‌رود، خودبه‌خود وارد مسیری می‌شود که او را از آسیب‌های اجتماعی دور می‌کند. ورزش بازدارنده بوده و روحیه پهلوانی و قهرمانی هم در این فرایند کمک‌کننده است. سومین فایده حداقلی توجه به ورزش محلات، استعدادیابی است. در واقع در خلال ورزش بستری فراهم می‌شود که کمک فراوانی به استعدادیابی می‌کند و درنهایت تیم‌های باشگاهی و ملی از آن سود می‌برند. هرچه سن استعدادیابی کمتر باشد، بهتر می‌توانیم عمل کنیم.»

شهردار مشهد تصریح کرد: «کودک ۹ساله وقتی وارد وادی ورزش می‌شود، همه خانواده او به‌صورت غیرمستقیم وارد ورزش و با آن درگیر می‌شوند. باید در رشته‌های مختلف ورزشی به این موضوع توجه کنیم و باتوجه‌به کاهش ابتلا به کرونا نگذاریم وقفه‌ای در این فرایند بیفتد. ازاین‌رو، لازم است ورزش را گسترش دهیم. با رعایت شیوه‌نامه‌ها و فاصله‌گذاری‌ها می‌توان ورزش را ادامه داد. باتوجه‌به واکسیناسیون سراسری می‌توان ورزش را هم از سر گرفت. همچنین از ورزش بانوان و اقشار خاص نباید غافل شویم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->